Πρόσφατα σχόλια



FORUM: ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ

Cisco Certified Design Associate
angeleena 3.12.2019 8:51
Απ:Περισσεύματα ψωμιού
shubhupatil 8.7.2019 11:08
Απ:Παιχνίδι... Διλήμματα
Hlianna 25.2.2019 8:35
Απ:Αστεία ονόματα που έχουμε ακούσει....
Hlianna 25.2.2019 8:11
Απ:Παιχνίδι: Βρες τη λέξη !
Johnnys 23.2.2019 22:50
Απ:Αστεία ονόματα που έχουμε ακούσει....
Johnnys 23.2.2019 22:21
Απ:Παιχνίδι: Συνέχισε την Παροιμία......
Johnnys 23.2.2019 22:18
Απ:Παιχνίδι: Ναι ή Όχι;
Johnnys 23.2.2019 22:15
Απ:Παιχνίδι... Διλήμματα
Johnnys 23.2.2019 22:12
Απ:Παιχνίδι: Ερωτήσεις-Απαντήσεις !
Johnnys 23.2.2019 22:10
Απ:Μαγειρεύω....φράσεις!
Johnnys 23.2.2019 22:05
Απ:ψωμί ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ και συντηρητικά
Johnnys 23.2.2019 2:06
Απ:Τα μυστικά για ένα πετυχημένο κέικ
Johnnys 22.2.2019 23:47
Απ:Τα μυστικά για ένα πετυχημένο κέικ
Athina P 15.2.2019 10:59
Απ:Κεικ με τυρί μασκαρπόνε
Athina P 15.2.2019 10:52
Απ:Γιορτή !
Athina P 15.2.2019 10:50
Απ:Κάνναβη σε τροφές
Hlianna 2.2.2019 8:25
Απ:Περισσεύματα ψωμιού
Athina P 23.1.2019 9:31
Απ:Περισσεύματα ζυμαρικών
Athina P 23.1.2019 9:28
Απ:Περισσεύματα ψαριού!
Athina P 23.1.2019 9:12
Περισσότερα...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ


Γεια χαρά, Επισκέπτης
Παρακαλώ Σύνδεση ή Εγγραφή.    Χάσατε τον κωδικό σας;

O έξυπνος καταναλωτής!
(1 μέλος/η είναι εδώ) (1) Επισκέπτης
Μετάβαση στο τέλοςΣελίδα: 1234
ΘΕΜΑ: O έξυπνος καταναλωτής!
#3877
O έξυπνος καταναλωτής! 10 Χρόνια, 6 Μήνες πριν  
15 τρόποι για να γίνετε καλύτεροι αγοραστές

Για όλους τους αγοραστές:

1. Γνωρίστε την πολιτική επιστροφών των καταστημάτων. Τυπικά όλα τα καταστήματα δέχονται την αλλαγή αγορασθέντων ειδών ακόμα και την επιστροφή των χρημάτων, εάν εμφανιστείτε με την απόδειξη σας. Το χρονικό περιθώριο επιστροφής των αγαθών είναι κάτι που καθορίσουν οι επιχειρήσεις, το οποίο όμως δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 7 ημερών από την ημέρα αγοράς.

2. Χρησιμοποιήστε τραπεζικές πιστωτικές κάρτες και όχι πιστωτικές κάρτες των καταστημάτων, που συνήθως έχουν υψηλότερο επιτόκιο. Τουλάχιστον ελέγξτε το για κάθε κατάστημα.

3. Σε περίπτωση επιστροφής προϊόντος προτιμήστε να το ανταλλάξετε με κάποιο άλλο αγαθό και όχι με πιστωτικό σημείωμα. Γιατί να κρατάει το κατάστημα τα χρήματα σας;

4. Προσπαθήστε να αγοράζετε ρούχα ή άλλα ακριβά αντικείμενα από τα καταστήματα ή τα πρατήρια των εταιριών σε καλύτερη τιμή (εάν και εφόσον έχουν οι εταιρίες πρατήρια) ή σε περίοδο εκπτώσεων.

Για τους από "χόμπι" αγοραστές

1. Κρατάτε τις ετικέτες και τις αποδείξεις των προϊόντων που αγοράζετε. Σας είναι απαραίτητες για την όποια αλλαγή, ακόμη και σε περίπτωση που βρείτε το προϊόν που αγοράσατε σε χαμηλότερη τιμή
2. Εκμεταλλευτείτε τη φτηνότερη τιμή πώλησης που βρήκατε, για προϊόντα που πριν λίγο καιρό έχετε αγοράσει ακριβότερα. Στην περίπτωση αυτή, μπορείτε να απαιτήσετε να σας επιστραφεί η διαφορά.
3. Μάθετε να γνωρίζετε το προϊόν που αγοράζετε. Π.χ. το ρούχο που είδατε σε ένα πρατήριο μπορεί να μοιάζει με αυτό που είδατε σε ένα κατάστημα, αλλά να μην είναι της ίδιας ποιότητας το ύφασμα.
4. Μην επισκέπτεστε πρατήρια χωρίς να έχετε υπόψη σας τι θέλετε να αγοράσετε. Μπορεί όταν γυρίσετε σπίτι σας να μην ξέρετε τι έχετε αγοράσει και γιατί. Λάβετε υπόψη ότι οι αλλαγές είναι δύσκολες. Ακόμη και αν υπάρχουν όλα τα νούμερα και χρώματα, σίγουρα έχετε πάει μακριά από την περιοχή σας για να βρείτε το πρατήριο.
5. Ακολουθήστε πιστά μια λίστα αγορών, θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τα άσκοπα ψώνια.
6. Να είστε φιλικοί με τους πωλητές. Ένας πωλητής που θα σας συμπαθήσει, μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε μία συμφέρουσα αγορά, ακόμη και να κρατήσει για σας το αντικείμενο του πόθου σας.

Για βιαστικούς αγοραστές

1. Αν ο χρόνος σας είναι περιορισμένος, μάθετε σε ποια καταστήματα μπορείτε να ψωνίσετε νωρίς το πρωί ή αργά το βράδυ.

2. Εάν έχετε να πάρετε πολλά δώρα σε περιορισμένο χρόνο, κάντε ένα ραντεβού με τον ειδικό πωλητή που υπάρχει σε μεγάλα καταστήματα. Αυτός θα σας βοηθήσει στις επιλογές σας διαλέγοντας για σας. �μως δώστε του τον προϋπολογισμό για όλα τα δώρα που σκοπεύετε να αγοράσετε.

3. Αγοράστε μέσω ταχυδρομείου. Προμηθευτείτε όλους τους καταλόγους που κυκλοφορούν και κάντε μία δοκιμαστική αγορά προκειμένου να αποφασίσετε για την ποιότητα των όσων αγοράζετε και τις λεπτομέρειες στην εκτέλεση της παραγγελίας.

Για κυνηγούς ευκαιριών

1. Συγκρίνετε τις τιμές. Κάποια μαγαζιά μπορεί να προσφέρουν το ίδιο είδος σε καλύτερες τιμές.

2. Προσέξτε την τιμή και όχι την έκπτωση στην ετικέτα. Η τιμή απόκτησης του προϊόντος έχει μεγαλύτερη σημασία.
ΙΝΚΑ
Hlianna (Διαχειριστής)
Administrator
Δημοσιεύσεις: 17802
graph
Σε σύνδεση Προβολή Προφίλ Μέλους
Φύλο: Θήλυ Τοποθεσία: Αθήνα
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Forum για να κάνετε μια δημοσίευση.
 
#3890
Απ:O έξυπνος καταναλωτής! 10 Χρόνια, 6 Μήνες πριν  
Μετά την απομάκρυνση εκ του ταμείου ουδέν λάθος αναγνωρίζεται;

Πιστεύετε ότι φεύγοντας από το κατάστημα δεν πρόκειται να βρείτε το δίκιο σας; Κάνετε λάθος!

Τι να κάνετε

Ασφαλώς και μετά την απομάκρυνση εκτός ταμείου έχετε το δικαίωμα να αναγνωρισθεί το τυχόν λάθος, είτε είναι δικό σας είτε του πωλητή. Το δικαίωμα της υπαναχώρησης δηλαδή, είναι απολύτως κατοχυρωμένο για οποιοδήποτε είδος, όπως ρούχα, εισιτήρια, συνδρομές κ.λπ.
Αν αρνούνται να σας επιστρέψουν τα χρήματά σας, επικοινωνήστε με το 1520 ή με καταναλωτική οργάνωση. Με ένα τηλεφώνημά τους θα γίνει ο «φιλικός διακανονισμός» όπως λέγεται και η υπόθεσή σας θα λήξει.
Hlianna (Διαχειριστής)
Administrator
Δημοσιεύσεις: 17802
graph
Σε σύνδεση Προβολή Προφίλ Μέλους
Φύλο: Θήλυ Τοποθεσία: Αθήνα
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Forum για να κάνετε μια δημοσίευση.
 
#3929
Απ:O έξυπνος καταναλωτής! 10 Χρόνια, 6 Μήνες πριν  
Δεν είχε γραπτή εγγύηση

Που να τρέχω τώρα, δεν πρόκειται να βρω το δίκιο μου αφού το προϊόν που αγόρασα δεν είχε εγγύηση.

Τι να κάνετε:

Ο νόμος όμως ορίζει ότι όποιος εμπορεύεται οτιδήποτε (π.χ. ένα κουλούρι στο δρόμο), ακόμα και χωρίς να εκδίδει απόδειξη, αναλαμβάνει εκ προοιμίου και την ευθύνη για την καλή ποιότητά του. Δεν χρειάζεται δηλαδή ένα προϊόν να φέρει γραπτή εγγύηση ή να αποτελεί «μεγάλη αγορά», γιατί ο νόμος προκαταβολικά ορίζει ότι οποιαδήποτε αγοραπωλησία, ακόμη και ένα στυλό του μισού ευρώ, συνοδεύεται από σιωπηρή εγγύηση του πωλητή. Αυτό μάλιστα ίσως αποτελέσει σύντομα με πρωτοβουλία της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή και ειδικό μάθημα στα σχολεία
Hlianna (Διαχειριστής)
Administrator
Δημοσιεύσεις: 17802
graph
Σε σύνδεση Προβολή Προφίλ Μέλους
Φύλο: Θήλυ Τοποθεσία: Αθήνα
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Forum για να κάνετε μια δημοσίευση.
 
#3991
Απ:O έξυπνος καταναλωτής! 10 Χρόνια, 6 Μήνες πριν  
«Το θέλω γραπτώς»

Μπλέξατε σε κυκεώνα συνυπεύθυνων είτε πρόκειται για συσκευή είτε για τρόφιμο είτε για παροχή υπηρεσιών;

Τι να κάνετε
Ζητήστε τις απαντήσεις των «αναρμοδίων» εγγράφως. Αν π.χ.. για μια ζημία που πάθατε στο λιμάνι του Πειραιά ο υπάλληλος του ΟΛΠ – για να σας «ξεφορτωθεί» - σας παραπέμπει στην ΕΥΔΑΠ, ζητήστε του ένα έγγραφο στο οποίο θα αναφέρει ότι το πρόβλημά σας είναι ευθύνη της ΕΥΔΑΠ και όχι του ΟΛΠ.
Κατά κανόνα οι υπάλληλοι διστάζουν να υπογράψουν τέτοια έγγραφα και «το ξανασκέφτονται». Αν αρνηθεί να σας δώσει γραπτή βεβαίωση όσων υποστηρίζει προφορικά, συντάξτε μια πρόχειρη έγγραφη δήλωση-αίτηση προς τον διευθυντή του υπαλλήλου, αναφέροντας το περιστατικό. Ο υπάλληλος θα αναγκαστεί να το ξανασκεφθεί ή πάντως θα προτιμήσει να απευθυνθεί πρώτος στο διευθυντή του. Γενικά θα «ψάξει» το ζήτημα κάπως περισσότερο προτού προσπαθήσει να σας κάνει… μπαλάκι.

Να πάρω την εταιρία;

Πολλοί διστάζουν να απευθυνθούν στα κεντρικά των εταιρειών, ενώ αυτά λύνουν πολλά προβλήματα προς όφελος του καταναλωτή. Θα δείτε εξάλλου ότι σε πολλά προϊόντα αναγράφονται αριθμοί κλήσεις από 800, που είναι χωρίς χρέωση και ανήκουν στις παραγωγούς ή κατασκευάστριες εταιρείες.
Καλείτε σε αυτούς ανεπιφύλακτα. Καταναλωτής που απευθύνθηκε με ένα χαλασμένο γιαούρτι στο σούπερ μάρκετ πήρε στη θέση του ένα άλλο, ενώ καταναλωτής που απευθύνθηκε στην εταιρεία, πήρε ως αποζημίωση μια κούτα.

«Είναι επώνυμο. Είμαι καλυμμένος»

Ζήτησα από κατασκευάστρια εταιρεία να κάνει το σέρβις σε ένα κλιματιστικό της κι εκείνοι με παρέπεμψαν στο κατάστημα που το είχα αγοράσει.

Τι να κάνετε

Στην περίπτωση αυτή – όπως και σε πολλές άλλες – ο αύξοντας αριθμός της συσκευής έδειχνε πως δεν ανήκε σε παρτίδα εισηγμένη από την ίδια την εταιρεία αλλά από τον συγκεκριμένο έμπορο. Ειδικά λοιπόν όταν αγοράζετε συσκευές μεγάλων εταιρειών μην μένετε απαραιτήτως ήσυχοι ότι έχετε «κάλυψη από γίγαντες», γιατί μπορεί το σέρβις και τα ανταλλακτικά να είναι ευθύνη του καταστηματάρχη που σας πούλησε το μηχάνημα. Σκόπιμο είναι στις αγορές συσκευών να τηλεφωνείτε προκαταβολικά στον φερόμενο ως εγγυητή και να διαπιστώνετε αν είναι υπαρκτός, ποια είναι η έδρα του, αν είναι εξυπηρετικός κ.λπ. Μην αγοράζετε μεγάλες συσκευές αν δεν έχουν οδηγίες στα ελληνικά, αν δεν αναφέρουν επακριβώς χώρα παραγωγής ή συσκευασίας και αν δεν ξέρετε ποιος ακριβώς θα σας καλύψει σε περίπτωση βλάβης.
Hlianna (Διαχειριστής)
Administrator
Δημοσιεύσεις: 17802
graph
Σε σύνδεση Προβολή Προφίλ Μέλους
Φύλο: Θήλυ Τοποθεσία: Αθήνα
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Forum για να κάνετε μια δημοσίευση.
 
#4175
Απ:O έξυπνος καταναλωτής! 10 Χρόνια, 6 Μήνες πριν  
Πως θα τα βγάλετε πέρα με τις τράπεζες

Έχετε μπλέξει με τραπεζικά δάνεια και πιστωτικές;

Τι να κάνετε
Αναζητείστε κάποια καταναλωτική οργάνωση που σας παρέχει δωρεάν συμβουλές ή αποταθείτε στον τραπεζικό μεσολαβητή απευθείας. Έχετε υπόψη σας όμως ότι ο μεσολαβητής δεν θα ασχοληθεί με υποθέσεις που δημιουργήθηκαν ένα χρόνο πριν. Γενικά να ξέρετε ότι ο χρόνος κυλάει εις βάρος σας και ότι στις καταγγελίες έχει μεγάλη σημασία η άμεση αντίδραση στις κινήσεις μιας τράπεζας.

ΔΕΗ ΟΤΕ ΕΥΔΑΠ...

Στην περιοχή σας έχετε συχνά διακοπές παροχής (ρεύματος, νερού ή επικοινωνιών) ή αντιμετωπίζετε άλλα προβλήματα;

Τι να κάνετε
Οι οργανισμοί κοινής ωφέλειας έχουν ουσιαστικά συμβόλαιο με κάθε καταναλωτή. Αυτό αναφέρεται στο «χάρτη υποχρεώσεων» κάθε οργανισμού. Όμως οι περισσότερες παραλείψεις της ΔΕΗ ή του ΟΤΕ καλύπτονται πίσω από το συχνά μα όχι πάντα βάσιμο επιχείρημα των θεομηνιών – «δεν μπορούσαμε να επισκευάσουμε το πρόβλημα, λόγω κακοκαιρίας».
Από την άλλη οι αποζημιώσεις που δέχονται να καταβάλουν είναι κατά κανόνα της τάξης των 15-50 ευρώ.
Υπάρχουν βέβαια και ανοιχτά ζητήματα. Όπως π.χ. «γιατί πληρώνουμε σταθερά πάγιο επί 5 μήνες, δηλαδή περίπου 120 Ευρώ, ενώ το τηλέφωνο ήταν σε αυτό το διάστημα «κομμένο» κατά το ήμισυ και μπορούσαμε μόνον να δεχθούμε τηλεφωνήματα» ή «γιατί η ιδιωτικές εταιρείες αποζημιώνουν σε περίπτωση διακοπής του δικτύου τους και ο ΟΤΕ δεν αποζημιώνει ποτέ παρά τις κατά καιρούς διακοπές παροχής»
Αν στην περιοχή σας έχετε συχνά διακοπές παροχής (ρεύματος, νερού ή επικοινωνιών) συζητήστε το πρόβλημά σας με καταναλωτικές οργανώσεις.

Όταν αδυνατίζει … μόνο το πορτοφόλι

Πήγα σε ινστιτούτο αισθητικής αλλά στην πορεία άλλαξα γνώμη και ήθελα να ακυρώσω το συμβόλαιό μου και να πάρω τα χρήματά μου πίσω.

Τι να κάνετε
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή έχει λάβει μέσα σε 1 χρόνο περίπου 450 κλήσεις με καταγγελίες και παράπονα (τα μισά από τα οποία δικαιώθηκαν) σχετικά με «ινστιτούτα αισθητικής και αδυνατίσματος».
Το συχνότερο πρόβλημα στον τομέα αυτό είναι η άρνηση του βασικού δικαιώματος μιας πελάτισσας να ακυρώσει το συμβόλαιό της. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις τα ινστιτούτα αρνούνταν επί μήνες να επιστρέψουν τα χρήματα, αλλά τελικά τα επέστρεψαν άμεσα μετά την παρέμβαση καταναλωτικών φορέων
Ανάμεσα στις δικαιωμένες περιπτώσεις, είναι γυναίκες που είχαν δώσει 1500 ευρώ για αποτρίχωση και όταν αποφάσισαν μετά από 1-2 συνεδρίες να διακόψουν λόγω ερεθισμού, το ινστιτούτο αρνήθηκε. Το ίδιο έγινε και με 1800 Ευρώ που είχαν δοθεί προκαταβολικά (μέσω κάρτας και μετρητά) για «θεραπεία λέιζερ» στο πρόσωπο, όταν η γυναίκα διαπίστωσε ότι η θεραπεία πονούσε και ήταν εμφανέστατη για περισσότερες ημέρες από όσες της είχαν πει στην αρχή.
Σκόπιμο είναι να είστε ιδιαίτερα καχύποπτες και καχύποπτοι με κέντρα που υπόσχονται να σας αδυνατίσουν με ρυθμό άνω των 4-5 κιλών το μήνα, με κέντρα στα οποία δεν βλέπετε αναρτημένο πτυχίο διαιτολόγου και με κέντρα που δεν σας αφήνουν να εξετάστε το όλο ζήτημα «με την ησυχία σας» και να συμβουλευθείτε το γιατρό σας, αλλά σας πιέζουν για άμεση προκαταβολή.
Hlianna (Διαχειριστής)
Administrator
Δημοσιεύσεις: 17802
graph
Σε σύνδεση Προβολή Προφίλ Μέλους
Φύλο: Θήλυ Τοποθεσία: Αθήνα
Τελευταία διόρθωση: 27/05/2009 17:12 από Hlianna.
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Forum για να κάνετε μια δημοσίευση.
 
#4201
Απ:O έξυπνος καταναλωτής! 10 Χρόνια, 6 Μήνες πριν  
Φτηνή βενζίνη και πετρέλαιο θέρμανσης

Από πού με συμφέρει να πάρω πετρέλαιο και πώς θα είμαι σίγουρος ότι δεν θα με κοροϊδέψουν;

Τι να κάνετε
Οι μεγάλες και γνωστές εταιρείες πετρελαιοειδών κάνουν σημαντική έκπτωση στις σχετικά μεγάλες παραγγελίες των 1-2 τόνων και κατά συνέπεια σας συμφέρουν. Όταν παραλάβετε το πετρέλαιο:

1. Βεβαιωθείτε ότι το χρώμα είναι ζωηρό κόκκινο σαν της βυσσινάδας και όχι καφετί – χωρίς όμως κι αυτό να αποτελεί εγγύηση, επειδή μερικοί αποχρωματίζουν το πετρέλαιο .

2. Καταγράφετε μόνοι σας την ποσότητα πετρελαίου που είχε η δεξαμενή πριν από την παραλαβή και ξαναμετρήστε με δικό σας διαγραμμισμένο μέτρο μετά την παραλαβή παρουσία του οδηγού του βυτίου.

3. Μη μετρήσετε αν δεν περάσουν 5-6 λεπτά από την παραλαβή γιατί η αρχική πίεση των σωληνώσεων αυξάνει τον όγκο του υγρού στη δεξαμενή

4. Βεβαιωθείτε για τις διαστάσεις της δεξαμενής σας ώστε να ξέρετε πόσα λίτρα παίρνει σε κάθε εκατοστό ύψους. (Ένας τόνος πετρελαίου ισούται με 1200 λίτρα).

5. Ελέγχετε τον πάτο της δεξαμενής σας κατά καιρούς γιατί έχουν σημειωθεί περιστατικά στα οποία οι οδηγοί του βυτιοφόρου εκμεταλλευόμενοι τη δίλεπτη απουσία των παραληπτών, έριξαν στη δεξαμενή κόκκινα τούβλα και ανέβασαν την «στάθμη» της κατά περίπου 15 εκατοστά (οι παραλήπτες δηλαδή πλήρωσαν για 200 λίτρα που ποτέ δεν παρέλαβαν).

6. Αν στην παραλαβή βλέπετε ότι η απόδειξη του επιχειρηματία δεν είναι πλήρης, υπογράψτε μόνον αφού συμπληρώσετε τη φράση «με κάθε επιφύλαξη».

Αγόρασα ένα φόρεμα και ήταν ελαττωματικό

Τι να κάνετε
Πρέπει να προσκομίσετε την απόδειξη στο κατάστημα αγοράς το αργότερο μέσα σε δύο εβδομάδες. Αν σας λείπει η απόδειξη και πάλι μπορείτε να απευθυνθείτε στο κατάστημα γιατί τα περισσότερα υποχρεούνται να κρατούν αρχεία αγοραστών.
Θα πρέπει όμως το ρούχο σας να μην έχει φορεθεί, γιατί οι καταστηματάρχες έχουν τρόπο να το ελέγξουν.
Στα ρούχα, πάντως, προσέχετε – ειδικά όταν κάνετε δώρα – να μην αγοράζετε με σκόντο που «ισοφαρίζεται» με την μη έκδοση απόδειξης, γιατί αν σας κάνουν καλύτερη τιμή με αντάλλαγμα να μην εκδώσουν απόδειξη, χάνετε κάθε δικαίωμα επιστροφής.


Λακκούβες

Πηγαίνοντας στη δουλειά μου έπεσα σε μια λακκούβα και το αυτοκίνητό μου έπαθε μεγάλη ζημιά.

Τι να κάνετε
Στην περίπτωση αυτή δικαιούστε να ζητήσετε αποζημίωση είτε από το δήμο είτε από τη νομαρχία είτε από το ΥΠΕΧ?ΔΕ – στο συγκεκριμένο υπουργείο ανήκουν συνήθως οι μεγάλοι δρόμοι και οι λεωφόροι.
Υπάρχει και η υπηρεσία ΔΕΣΕ που υπάγεται στο ΥΠΕΧ?ΔΕ (Διεύθυνση Ελέγχου Συντήρησης Έργων) από την οποία μπορείτε να βγάλετε άκρη για το ποιος είναι υπεύθυνος για το συγκεκριμένο πρόβλημα.

Αν πρόκειται για κακοτεχνία συγκεκριμένου οργανισμού, θα σας αποζημιώσει ο υπεύθυνος οργανισμός. Κατά κανόνα σας αποζημιώνουν πλήρως για τη ζημία που πάθατε στο ΙΧ σας ή στο μηχανάκι σας, αλλά αν δεν είναι σοβαρή, σας καταβάλουν γύρω στα 300 Ευρώ. Αν κρίνετε ασύμφορο να ασχοληθείτε οι ίδιοι, ενημερώστε απλώς το 1520 ή μια καταναλωτική οργάνωση.

Τα πάντα για τις ασφάλειες

Έκλεισε η ασφάλειά μου!
Αν έχετε κάνει ασφάλεια ζωής ή συνταξιοδοτικό πρόγραμμα και ακούσατε για «κανόνι» στην εταιρεία σας, μην πανικοβάλλεστε. Οι μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες, ακριβώς για να μη δυσφημίζονται συνολικά, αναλαμβάνουν κατά κανόνα από κοινού τα προγράμματα όσων άλλων εταιρειών κλείνουν –άρα θα αναλάβουν και το δικό σας φάκελο.

Δεν με αποζημιώνουν για τους σωλήνες

Όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες αρνούνται να καλύψουν ζημίες σπιτιών που οφείλονται σε κακοτεχνίες του εργολάβου. Όμως μερικές απλώς το προφασίζονται ώστε να αποφύγουν την αποζημίωση. Υπάρχουν εταιρείες που τελικά αποζημίωσαν ασφαλισμένο, όταν ο τελευταίος τους είπε «εντάξει, φταίει ο εργολάβος, αλλά θέλω να μου το γράψετε και να μου το υπογράψετε».

Δεν έχω λεφτά για την ασφάλεια.
Αν κινδυνεύετε να ακυρωθεί η συνταξιοδοτική ασφάλειά σας επειδή βρίσκεστε σε οικονομική δυσπραγία, προτιμήστε να κινηθείτε πρώτοι ζητώντας διακοπή και εξαργύρωση του συμβολαίου.
Αν προλάβει η εταιρεία και ακυρώσει πρώτη το συμβόλαιο «επειδή είστε κακοπληρωτές», μόλις ζητήσετε εξαργύρωση πιθανόν να σας δώσει μόλις το 1/7 από όσα θα παίρνατε σε περίπτωση εθελοντικής διακοπής. Άλλες μπορεί να μη σας δώσουν τελικά και τίποτε, ανάλογα με το συμβόλαιο.

Μα δεν ήξερα ότι θα πάω για σκι.
Αν πάθετε ατύχημα κάνοντας για πρώτη φορά στη ζωή σας σκι ή μπάντζι τζάμπινγκ, η ασφάλεια θα αρνηθεί να σας καλύψει με το αιτιολογικό ότι ενώ είχατε τις συγκεκριμένες συνήθειες, της το αποκρύψατε σκόπιμα από το «ερωτηματολόγιο δραστηριοτήτων» για να γλιτώσετε τα επασφάλιστρα.
Γενικά όταν ξεκινάτε για μια δραστηριότητα έξω από τα συνηθισμένα, τηλεφωνείστε προηγουμένως στον ασφαλιστή σας. Για παρεμφερείς λόγους, να ενημερώνετε τον ασφαλιστή σας και για τυχόν αλλαγές επαγγελματικών δραστηριοτήτων.

Μην ξεχνάτε πόρτες και παράθυρα

Αν κάποιοι κλέψουν αντικείμενα από το σπίτι σας, για να εισπράξετε την ασφάλεια θα πρέπει να υπάρχουν ίχνη διάρρηξης. Αν δεν υπάρχουν, η ασφάλεια θα επικαλεστεί ότι είχατε αφήσει ανοιχτή κάποια πόρτα ή ότι είχατε χάσει τα κλειδιά σας και κάποιοι έβγαλαν αντικλείδι.
Μην ξεχνάτε να υποβάλετε με τη φορολογική σας δήλωση την έκπτωση της ασφάλειας, γιατί η εφορία δεν την δέχεται αναδρομικά και πρόκειται για σημαντική έκπτωση, της τάξης των 1100 Ευρώ.

Μα δεν είχα διαβήτη!

Αν ασφαλιστείτε ιδιωτικά για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη μην κρύβετε τυχόν «φιλικές εξυπηρετήσεις» που κάνατε στο παρελθόν και ψάξτε το βιβλιάριό σας προτού συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο για τις παθήσεις σας. Μπορεί για παράδειγμα να εξυπηρετήσατε έναν φίλο σας και να γράψατε στο βιβλιάριό σας κάποια δικά του φάρμακα για διαβήτη. Εσείς μετά το ξεχάσατε. Αν μετά από 10 χρόνια παρουσιάσετε εσείς διαβήτη, η ασφάλεια δεν θα σας καλύψει. Θα επικαλεστεί – χρησιμοποιώντας το βιβλιάριό σας – ότι ενώ γνωρίζατε πως έχετε διαβήτη, το αποκρύψατε.
Σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να «ομολογήσετε» εξαρχής στην ασφάλεια ότι είχατε κάνει φιλική εξυπηρέτηση.
Η ασφάλεια θα απαιτήσει να εξετασθείτε για να διαπιστωθεί αν όντως είστε υγιείς και μόνον τότε θα είστε βέβαιοι πως μελλοντικά θα σας καλύψει.

ΙΧ

Μην οδηγείτε μεθυσμένοι και μη δανείζετε το αυτοκίνητό σας σε φίλους που πίνουν. Σε περίπτωση ατυχήματος δεν θα πάρετε ούτε ένα Ευρώ από την εταιρεία. Ακόμα κι αν έχετε μάρτυρες ότι για το ατύχημα (οποίο πάντα γίνεται), θα χάσετε όλα τα δικαιώματά σας για αποζημίωση .

Τράκαρα με ανασφάλιστο.
Αν έχετε τρακάρει με κάποιον που η ασφάλειά του έχει κλείσει, μπορείτε να απευθυνθείτε στο Επικουρικό Κεφάλαιο.
Αυτό καλύπτει προς το παρόν τέτοια περιστατικά, μέχρι να τεθεί σε λειτουργία ο ασφαλιστικός μεσολαβητής.
Αν οδηγεί το ΙΧ σας άτομο άνω των 65 ετών, ζητήστε του να περάσει από γιατρούς για να ανανεώσει την άδειά οδήγησής του, διαφορετικά, σε περίπτωση ατυχήματος, θα βρεθείτε ακάλυπτοι.
Αν θέλετε να ασφαλιστείτε σε φτηνή αλλά άγνωστη εταιρεία, ζητήστε πληροφορίες γι αυτήν από καταναλωτικές οργανώσεις ή από το 1520, Μήπως έχουν ήδη καταγγελίες για αυτήν; Περιλαμβάνεται στην λίστα των εταιρειών που καλύπτουν τις προϋποθέσεις φερεγγυότητας;
Hlianna (Διαχειριστής)
Administrator
Δημοσιεύσεις: 17802
graph
Σε σύνδεση Προβολή Προφίλ Μέλους
Φύλο: Θήλυ Τοποθεσία: Αθήνα
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Forum για να κάνετε μια δημοσίευση.
 
Μετάβαση στην αρχήΣελίδα: 1234
Συντονιστές: Margo  Bianka 
Μεταφορά στην κορυφή