Πρόσφατα σχόλια

FORUM: ΝΕΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ

Απ:Συνταγές light
cekkekarze@biyac.com 9.9.2021 12:20
Απ:Σχολιάζουμε στον κατάλληλο χώρο!
cekkekarze@biyac.com 9.9.2021 12:13
Απ:Φωτογραφίες στα σχόλια των συνταγών μας ( Ν...
cekkekarze@biyac.com 9.9.2021 12:12
Απ:χρηστες κ συνταγες τους
cekkekarze@biyac.com 9.9.2021 12:11
Plasmolifting Σωλήνες PRP
cekkekarze@biyac.com 9.9.2021 12:09
With Fournette Back again, How Massive of a Will
Rickey 16.8.2021 6:35
What Are The Saints Strongest Employment Likely In
Rickey 16.8.2021 6:35
Vrabel Ranks Amongst Belichick's Most straightforw
Rickey 16.8.2021 6:34
Kansas Metropolis Chiefs Exchange for Baltimore
Rickey 16.8.2021 6:33
2022 WR Kevin Thomas Announces Greatest 5
Rickey 16.8.2021 6:32
3 Storylines towards Keep an eye on with Bengals O
Rickey 16.8.2021 6:32
3 Storylines towards Observe with Bengals OTAs Loo
Rickey 16.8.2021 6:31
Who is Highest Possibly toward Incorporate a Break
Rickey 16.8.2021 6:30
Costs Dion Dawkins towards To start with Qualified
Rickey 16.8.2021 6:29
Απ:NFL reinstates Cowboys Aldon Smith, who las...
jiuer7845 7.8.2021 13:08
Απ:Να σας γνωρίσω τον Κύριο;
jiuer7845 7.8.2021 13:08
Απ:Μπισκότα πραλίνας
jiuer7845 7.8.2021 13:06
Απ:Παιχνίδι: Ερωτήσεις-Απαντήσεις !
jiuer7845 7.8.2021 13:03
Απ:Κεικ με τυρί μασκαρπόνε
jiuer7845 7.8.2021 13:01
Re: Как создать новую тему в crpsc.org.br ??
jiuer7845 7.8.2021 13:01
Περισσότερα...

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

4412-revithiaryzi.jpg
Ρεβίθια με ρύζι

Σπαράγγια

Αξιολόγηση Χρήστη: / 10
ΧείριστοΆριστο 



Το σπαράγγι ήταν γνωστό από τους αρχαίους χρόνους ως ένα σπάνιο και από τα πιο ακριβά χορταρικά που μπορούσαν να γευθούν υψηλές κοινωνικές τάξεις με πλούσιο βαλάντιο.




Το σπαράγγι  ήταν γνωστό στην αρχαία Aίγυπτο, καθώς έχουν βρεθεί τοιχογραφίες στις πυραμίδες όπου πιστεύεται ότι χρονολογούνται γύρω στο 5000 π.χ. Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι το καλλιεργούσαν, μπορεί να ήταν και αυτοφυές.

Στην Μ. Ασία πιστεύεται ότι καλλιεργήθηκε 2000 χρόνια πριν από την εποχή των Ρωμαίων, ήταν γνωστό φάρμακο για τον οδοντόπονο, καρδιοπάθεια, νύγματα εντόμων και άλλες περιπτώσεις. Από τη Μεσόγειο διαδόθηκε στη Βόρεια Ευρώπη και από εκεί στη Βόρεια Αμερική. Στη Βόρεια Ευρώπη διαδόθηκε η παραγωγή λευκών σπαραγγιών, ενώ στη Βόρεια Αμερική η καλλιέργεια πράσινου σπαραγγιού.

Στην Ελλάδα εμφανίστηκε σαν άγριο, αυτοφυές φυτό σε πολλές υγρές, ημιορεινές περιοχές με την ονομασία «βλαστάρια».
    Η κατανάλωση του αυξήθηκε  με την άνοδο του βιοτικού επιπέδου πράγμα που επέβαλε τη συστηματική καλλιέργεια του. Η επεξεργασία του νωπού σπαραγγιού χωρίζεται σε δυο μέρη, στην επεξεργασία στο σπίτι και στην επεξεργασία του στο συσκευαστήριο από όπου φεύγει για αγορές εξωτερικού.
    Σήμερα είναι από τα πιο σπουδαία πολυετή και ένα από τα λίγα μονοκοτυλήδονα λαχανικά.

 Καλλιεργείται σε πολλές χώρες της Βόρειας και Νότιας Αμερικής, της Ασίας, της Ευρώπης, της Αφρικής, της Αυστραλίας και της Νότιας Ζηλανδίας. Στο εμπόριο κυκλοφορεί σε διάφορους χρωματισμούς ως άσπρο, βιολέ, πράσινο.
    Καταναλώνεται νωπό, κονσερβοποιημένο ή κατεψυγμένο και εκτιμάται ιδιαίτερα από το σύγχρονο καταναλωτή για τη θρεπτική και διαιτητική του αξία. Στην χώρα μας το σπαράγγι συσκευάζεται και διατίθεται στις αγορές του εξωτερικού νωπό για κατανάλωση. Ελάχιστες ποσότητες σπαραγγιού κονσερβοποιούνται ή καταψύχονται.

Το σπαράγγι ως τρόφιμο είναι προικισμένο με εξαιρετικές ιδιότητες. Έχει διαιτητικές και ιδιαίτερα διουρητικές ιδιότητες. Το σπαράγγι δεν συνίσταται για ανθρώπους που έχουν ρευματισμούς, αρθριτικά, ποδάγρα και κυστίτιδες.
Είναι υδατώδες λαχανικό και όταν είναι φρεσκοκομμένο περιέχει 90-95% νερό.

Η περιεκτικότητα του σε μεταλλικά στοιχεία σε 100 γρ. φρέσκου σπαραγγιού είναι:

Ασβέστιο 20mg
Φώσφορος 60mg
Σίδηρος 1mg

Η περιεκτικότητά του σε βιταμίνες είναι:

Βιταμίνη Β1 0,16-1,25mg
Βιταμίνη Β2 0,19-2,17mg
Βιταμίνη Β7 1,40mg
Βιταμίνη C 30-33mg

Η κορυφή των βλαστών είναι πάντοτε πλούσια σε βιταμίνη C. Η φλούδα του σπαραγγιού είναι επίσης πιο πλούσια από την καρδιά. Κατά το βράσιμο η απώλεια των βιταμινών κυμαίνεται από 27-40%. Όσον αφορά την θερμιδική αξία του προϊόντος θεωρείται χαμηλή και είναι 26 θερμίδες /100g σπαραγγιού.

Συμβουλές για το μαγείρεμα

Πριν βράσουμε τα σπαράγγια είναι απαραίτητο να τα καθαρίσουμε από τη φλούδα.

Στη συνέχεια τα βράζουμε γα 15-20 λεπτά. Μπορούμε είτε να τα κόψουμε σε κύβους (πριν το βράσιμο) είτε να τα βράσουμε ολόκληρα ( τα δένουμε με κλωστή σε ματσάκι) ανάλογα με το πως θα τα μαγειρέψουμε. Μεγάλο μέρος της επιτυχίας στο μαγείρεμα του σπαραγγιού βρίσκετε στο βράσιμο , όταν δεν έχουν βράσει καλά , έχουν ίνες που δε δίνουν καλή αίσθηση ιδιαίτερα γι' αυτούς που τα δοκιμάζουν για πρώτη φορά. Γι' αυτό να τα δοκιμάζετε τακτικά κατά το βράσιμο ώστε να είστε σίγουροι ότι καλοέβρασαν. 

Μετά το βράσιμο τα στραγγίζουμε καλά ή σε σουρωτήρι ή σε πετσέτα αν τα σπαράγγια μας είναι ολόκληρα.

Μεταφορά στην κορυφή