Πρόσφατα σχόλια

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

Πάθος για φράουλες

Αξιολόγηση Χρήστη: / 33
ΧείριστοΆριστο 


Εξαιρετικό άρωμα, υπέροχη γεύση, γλυκύτατο σχήμα κι εκείνο το κόκκινο…Ε, λοιπόν έχουν δίκιο οι Άγγλοι που έλεγαν: «Τι κόκκινο κι αυτό

 Θεέ μου! Σίγουρα θα μπορούσες να ‘χεις δημιουργήσει ένα καλύτερο φρούτο από τις φράουλες. Το θέμα είναι όμως ότι δεν το έκανες ποτέ…»

Οι Ρωμαίοι την ονόμαζαν «φράγκα» (ευωδιαστή), από το ρήμα «φραγκάρε», που σημαίνει αναδίδω μια ωραία μυρωδιά, ευωδιάζω. Από τους αρχαίους κιόλας χρόνους οι άνθρωποι προσπάθησαν να την καλλιεργήσουν με αρκετά ικανοποιητικά αποτελέσματα. Οι ποιητές και οι συγγραφείς γοητεύτηκαν από την ομορφιά της και συχνά τη χρησιμοποιούσαν για να περιγράψουν τον αισθησιασμό που πήγαζε από δύο κατακόκκινα χείλη.

Φράουλες και φραουλίτσες

Για καλή μας τύχη και για την απόλαυσή μας, σήμερα έχουμε στη διάθεσή μας πολλά είδη φράουλας. Εξαιρετικό είναι εκείνη με το πολύ μικρό μέγεθος, που φυτρώνει στα δάση.  Το επιστημονικό της όνομα είναι «φραγκάρια βέσκα» και μπορεί να θεωρηθεί…γενάρχης. Εννοείται πως οι επιστήμονες έχουν δοκιμάσει να τη δυναμώσουν με διάφορες διασταυρώσεις. Σ αυτούς άλλωστε οφείλονται ποικιλίες που βρίσκουμε στο εμπόριο. Οι καλλιεργημένες φράουλες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: στην πρώτη συμπεριλαμβάνονται αυτές που καρποφορούν μια φορά το χρόνο, από το  Μάιο  μέχρι τον Ιούλιο και μπορεί να έχουν μεσαίο ή μεγάλο μέγεθος καθώς και στρογγυλεμένο τελείωμα. Στη δεύτερη ομάδα ανήκουν οι ποικιλίες με πιο μικρό μέγεθος, που ανθίζουν και καρποφορούν για πολλούς μήνες το χρόνο.

Κάνουν καλό σε όλα

Η φράουλα περιέχει πολύ νερό(90%), φρουκτόζη και γλυκόζη σε περιορισμένη ποσότητα, άφθονα οργανικά οξέα, περισσότερη βιταμίνη C  από ένα πορτοκάλι, βιταμίνες Κ και ΡΡ, μεταλλικά άλατα, και σίδηρο. Από εδώ προέρχονται και τα αναρίθμητα πλεονεκτήματά της: είναι αντιρρευματική, τονωτική, βοηθάει στις λειτουργίες του ανοσοποιητικού, στην αποτοξίνωση και την αποβολή του ουρικού οξέος. Αντεδείκνυται μόνο στην περίπτωση της κολίτιδας, εξαιτίας της παρουσίας των μικρών σπόρων, ενώ αντίθετα είναι ιδανική για την καλή λειτουργία του παχέος εντέρου.  Οι φήμες λένε ότι ένας σπουδαίος Σουηδός φυσιοδίφης θεράπευσε την ποδάγρα του τρώγοντας τεράστιες ποσότητες από φράουλες. Έτσι τουλάχιστον λένε τα βιβλία της φυτοθεραπείας, της επιστήμης που διδάσκει πώς να θεραπεύεσαι με τα βότανα και τα φυτά. Οι φράουλες μπορούν να βοηθήσουν ακόμα και στη μείωση των ρυτίδων και να δώσουν λάμψη στο δέρμα (εκτός από την περίπτωση που υποφέρετε από ευρυαγγεία): Πως; Λιώνετε τη σάρκα από μερικές φράουλες και απλώνετε το μείγμα πάνω σε καθαρό πρόσωπο, τις αφήνετε να δράσουν για 20 λεπτά και ξεπλένετε. Πριν κάνετε το φυσικό πήλινγκ βεβαιωθείτε ότι δεν είστε αλλεργικοί στις φράουλες.

Ρόφημα από τα φύλλα

Τα πολύ όμορφα φύλλα της φράουλας με το ζωηρό πράσινο χρώμα τους, έχουν κι αυτά διουρητικές και στυπτικές ιδιότητες. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να κάνετε ένα ρόφημα υπολογίζοντας 3 φύλλα αν είναι φρέσκα και 1 κουταλάκι του γλυκού αν είναι αποξηραμένα για κάθε φλιτζάνι.

Βάζετε μέσα στην τσαγιέρα 2 κουταλιές της σούπας μέλι, 1 ξυλάκι βανίλιας και τα φύλλα φράουλας κομμένα κομματάκια. Ρίχνετε βραστό νερό, περιμένετε πέντε λεπτά και πίνετε αυτό το υγρό, το οποίο εκτός από πολύ ευχάριστη γεύση έχει και πολλές θεραπευτικές ιδιότητες.

Βιταμίνες ναι, θερμίδες όχι

Οι φράουλες έχουν πολύ λίγες θερμίδες (27 ανά 100 γραμμάρια), ενώ η βιταμίνη C είναι άφθονη. Είναι καλύτερα όμως να μη γίνεται υπερβολική κατανάλωση, γιατί τα σποράκια της μπορεί να προξενήσουν εντερικές ενοχλήσεις ή διάρροια. Εξάλλου οι φράουλες μερικές φορές προκαλούν  αλλεργικές αντιδράσεις(κνίδωση), και οι μεγάλες ποσότητες αυξάνουν τον κίνδυνο σε όσους έχουν ευαισθησία.  Τόσο οι μεγάλες όσο και οι μικρές φράουλες έχουν την ίδια θρεπτική αξία, αλλά οι μικρές, επειδή περιέχουν μεγαλύτερο αριθμό από σποράκια, έχουν πιο έντονη καθαρτική δράση. 

Μεταφορά στην κορυφή